От і дочекалися канікул! Адже літо — це пора відпочинку, пригод, розваг із друзями. До осені стільки всього треба встигнути!
Але чи все, що цікаво, = безпечно? 🤔
Зараз до загроз на природі, які існували раніше, додається ще одна — мінна небезпека. Важливо, щоб діти знали правила поведінки на воді, у лісі, з вогнем, а також поводження з вибухонебезпечними предметами.
UNICEF Ukraine та ДСНС України запускають новий тренд — відпочивати безпечно! Вони підготували низку простих та зрозумілих правил, які вбережуть дітей, підлітків (та й дорослих) від нещасних випадків.
У правилах не лише про те, що варто робити або не робити, у них є розʼяснення, чому важливо їх дотримуватися. Поділимося деякими з них 👇
🤿Плавати та пірнати можна тільки у спеціально облаштованих і перевірених місцях, адже на дні неперевірених водойм можуть бути нерозірвані боєприпаси, каміння чи гострі предмети, які можуть травмувати.
🔥Тікати від пожежі потрібно у той бік, звідки дує вітер, або перпендикулярно їй, закривши голову й обличчя одягом. Якщо рухатися вздовж лінії вогню, – полум'я може наздогнати та оточити.
🧨Варто уникати лісів, лісосмуг, полів, парків та узбіч доріг на територіях, де проходили активні бойові дії чи відбувались обстріли касетними боєприпасами. Адже серед густої рослинності важко помітити замасковану розтяжку або міну.
Детальніше з правилами знайомтеся за посиланням: bit.ly/3NLsigE

 


Тиждень знань безпеки життєдіяльності 

Зараз ситуація в країні є дуже стресовою для дітей: постійні сирени, вибухи, знервовані дорослі, військові зі зброєю – як ніколи підвищується роль освіти у підготовці учасників освітнього процесу до дій в надзвичайних ситуаціях, до подолання страхів та тривожності, адже безпека під час війни починається з обізнаності.

З метою проведення профілактичної роботи серед учасників освітнього процесу щодо дотримання правил безпечної поведінки, формування вміння прогнозувати небезпечні ситуації та знаходити правильні рішення щодо безпечного виходу з цих ситуацій, прищеплення навичок обережної поведінки в надзвичайних ситуаціях  та бережливого ставлення до збереження свого здоров’я, підняття рівня інформаційно–просвітницької роботи з питань безпечної життєдіяльності учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану з 8 по 12 травня 2023 року було проведено в закладі  Тиждень знань безпеки життєдіяльності.

В ході Тижня керівниками гуртків в режимі онлайн проведено години спілкування з елементами практичних занять, вікторини, розробки  пам’яток дій у кризових ситуаціях, розглянуті поради та алгоритми дій при надзвичайних ситуаціях, правила безпеки в умовах воєнного стану, при загрозі радіаційної небезпеки, хімічної атаки. Значну увагу приділили інформації по уникненню уражень вибухонебезпечними предметами.

З 8 по 12 травня в закладі педагогами проводолися різноманітні заходи щодо безпечної поведінки під час війни.  Це і години спілкування, виховні години, вікторини, дидактичні ігри тощо.

     Тож діти дізналися про вибухонебезпечні предмети та речовини, про їхню загрозу життю та здоров’ю, розробили алгоритм дій при зустрічі з підозрілими предметами,  вчилися бути відповідальними за своє життя та життя інших людей.

Проведення таких заходів навчають дітей та дорослих відповідально ставитися до збереження власного життя та здоров’я, а також людей, які знаходяться поруч. Пам’ятаймо про безпеку! Працюймо та навчаймося відповідально!

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ДО ТИЖНЯ ЗНАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ:

Вправи LerningApps

1.Я пожежний-рятівник

 https://learningapps.org/1867732

2.Якщо трапилась пожежа

https://learningapps.org/1867732

3. Марафон загадок

https://learningapps.org/1867732

4.Вогонь- друг, вогонь - ворог

https://learningapps.org/1867732

5."Загадковий" дорожній рух

https://learningapps.org/1122508

6.Марафон загадок про пожежі

https://learningapps.org/4455842

7.Пожежна безпека

https://learningapps.org/8493306

8.Правила пожежної безпеки

https://learningapps.org/18576989

9.Безпека в мережі Інтернет

https://learningapps.org/23782374

10.БЕЗПЕКА-НЕБЕЗПЕКА

https://learningapps.org/27205708

11.Види небезпек

https://learningapps.org/20991446

12.Служби порятунку: куди телефонувати?

https://learningapps.org/18651519

13.Цивільний захист.

https://learningapps.org/25106524

14.Безпека на вулиці

https://learningapps.org/25980192

15. ЕКІПІРУВАННЯ Й БЕЗПЕКА ДЛЯ ВЕЛОСИПЕДИСТІВ ПОЧАТКІВЦІВ

https://learningapps.org/21522906

 

Відео

1.Небезпечні предмети та знахідки!

https://www.youtube.com/watch?v=W8ZH-wkajW4

2.Мультфільм про вибухонебезпечні знахідки. Правила поведінки у разі виявлення небезпечного предмета.

https://www.youtube.com/watch?v=5RJpXYbSqnU

3. Інтерактивний урок із мінної безпеки для старшої школи

https://www.youtube.com/watch?v=XAs_uq3T8Ps

4. Інтерактивний урок із мінної безпеки для молодшої школи

https://www.youtube.com/watch?v=HO8j9_p_K90

5.Пес Патрон, Вовк Діккі та дрон-камікадзе

https://www.youtube.com/watch?v=WZle0jCMPfU

6. Пес Патрон та Вовк Діккі шукають дрейфуючу міну в морі 

https://www.youtube.com/watch?v=sb2zF3xuxV4

7.Правила дорожнього руху. Мультики для дітей.

https://www.youtube.com/watch?v=i-8IMnrAwtY&t=112s

8.Правила поведінки під час повітряної тривоги. Сирена - що робити? Правила поведінки для дітей.

https://www.youtube.com/watch?v=3WZoAyojs_A

9.Дитяча абетка безпеки від ДСНС України: 101, 102, 103, 104

https://www.youtube.com/watch?v=luOr4E6de18

10. Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови

https://www.youtube.com/watch?v=whonfFqYndw

11. Дитяча абетка безпеки від ДСНС України

 

https://www.youtube.com/watch?v=0DLxlE-EOHE


Навчайтеся протистояти кіберзагрозам: Google запускає в Україні онлайн-гру «Interland: Безпека дітей в Інтернеті»

У сучасному світі інтернет — це необхідність. Тож кожен змалку повинен навчатися, як бути відповідальним цифровим громадянином та захищати себе від онлайн-загроз, таких як кібербулінг, фішинг чи шахрайство.

Онлайн-гра Interland від Google допоможе дітям під час пригод в уявному світі набути необхідних цифрових навичок.

Interland містить чотири вебгри:

У Королівстві доброти діти дізнаються, як чемно поводитися в мережі.

У Річці реальності маленькі гравці навчаться розпізнавати фейки.

На Уважній горі дізнаються, як обережно ділитися інформацією в мережі.

У Вежі зі скарбами вивчать, як зберігати свою особисту інформацію у безпеці.

Гра безоплатна та доступна онлайн без реєстрації чи завантаження. Тож пограти можна будь-де та на будь-якому пристрої.

Грайте разом зі своїми дітьми за посиланням: bit.ly/3mwdGaw

Запуск гри відбувся за інформаційної підтримки Міністерства цифрової трансформації України і національного проєкту Дія.Цифрова освіта.

Детальніше: https://thedigital.gov.ua/news/google-zapuskae-v-ukraini-onlayn-gru-interland-bezpeka-ditey-v-interneti



 

«Ти як?» – стартувала всеукраїнська програма ментального здоров'я

Етика взаємодії у періоди стресу

Не залишитися наодинці зі своїм болем. Підтримувати інших, аби переживання людини не відкинули її за бар’єр активного життя. Говорити про свої відчуття, бо вони – важливі. Сьогодні це не просто слова, а необхідність, бо через повномасштабне вторгнення Росії кожен з нас по-своєму переживає стрес.

Цей розділ Довідника – про те, як турбуватися про себе та тих, хто поруч, коли здається, що звичні орієнтири втрачено. Також тут є поради щодо етики взаємодії з різними людьми, бо коли ти у стані стресу, кожен жест, кожне слово, навіть тон голосу і постава впливають на відчуття людини.

 

Детальніше: тут


Важливі навички в періоди стресу: iлюстроване керівництво

 

      Ця книга має п’ять розділів, кожен з яких містить нову ідею та техніку. Вони прості для вивчення, і їх можна застосовувати лише протягом кількох хвилин щодня для зниження рівня стресу. Ви можете читати один розділ кожні кілька днів, а між ними присвячувати час виконанню вправ та використанню того, чого навчилися. Або ви можете одразу прочитати всю книгу, застосовуючи все, що можете, а потім прочитати її знову, присвятивши трохи більше часу для кращого розуміння викладених ідей та практики технік. Практика та застосування цих ідей у своєму житті є ключовим фактором для зниження стресу. Ви можете читати цей посібник вдома, під час перерв чи відпочинку на роботі, перед сном, або в будь-який інший час, коли у вас з’явиться декілька хвилин, щоб зосередитися та потурбуватися про себе.

      Всесвітня організація охорони здоров'я(‎2021)‎. Важливі навички в періоди стресу: iлюстроване керівництво. Європейський регіональний офіс Всесвітньої організації охорони здоров’я. https://apps.who.int/iris/handle/10665/339150. License: CC BY-NC-SA 3.0 IGO


Гарячі лінії психологічної допомоги:

Лінія Національної психологічної асоціації 0 800 100 102 (з 10:00 до 20:00 щодня, дзвінки безкоштовні). Телефони для зв'язку з-за кордону доступні тут

Урядова «гаряча лінія» 1545, з питань протидії торгівлі людьми та домашньому насиллю – 1547 (цілодобово, дзвінки безкоштовні)

Лінія міжнародної гуманітарної організації «Людина в біді» 0 800 210 160 (цілодобово, дзвінки безкоштовні)

Лінія емоційної підтримки МОМ – 0 800 211 444 (з 10:00 до 20:00 щодня, дзвінки безкоштовні)

Лінія запобігання самогубствам Lifeline Ukraine 7333 (цілодобово)

Лінія кризової допомоги та підтримки Українського ветеранського фонду при Мінветеранів 0 800 33 20 29 (цілодобово, дзвінки безкоштовні)

Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації ГО «Ла Страда-Україна» 0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного) або 116 123 (з мобільного) (цілодобово, дзвінки безкоштовні)

Національна гаряча лінія для дітей та молоді ГО «Ла Страда-Україна» 0 800 500 225 (з мобільного або стаціонарного) або 116111 (з мобільного) (цілодобово, дзвінки безкоштовні)



У вівторок, 4 квітня 2023 року, у Міжнародний день просвіти з питань мінної небезпеки, пройде радіодиктант для дітей молодшої та середньої школи з безпечної поведінки з мінами та нерозірваними боєприпасами. Диктант звучатиме голосом Пса Патрона із популярного мультфільму. 

Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ), Міністерство освіти та науки, Державна служба України з надзвичайних ситуацій та Центр з протимінної діяльності об'єдналися, щоб провести диктант «Спільно до безпеки». Диктант звучатиме на хвилях «Українського радіо». Текст прочитає Михайло Карпань, актор, що озвучує Пса Патрона в однойменному мультфільмі.

О 14:40 в етері «Українського радіо» відбудеться розмова з представником ДСНС про забруднення України мінами і вибухонебезпечними предметами та про важливість навчання дітей правил безпечної поведінки. О 15:00 розпочнеться написання диктанту.

Трансляцію диктанту можна слухати:

1. на FM-частоті, сайті або у мобільному застосунку «Українського радіо» або у додатку «Дія»;

2. у соціальних мережах:

YouTube та Facebook сторінках ЮНІСЕФ;

Facebook сторінці Міністерства освіти і науки;

YouTube та Facebook сторінках ДСНС;

YouTube та Facebook сторінках «Українського радіо»;

Facebook сторінці Центру протимінної діяльності;

3. у Спільно Точці (потрібна завчасна реєстрація на відвідування).

Заохочуємо батьків та освітян ділитися фотографіями та відеозаписами того, як діти пишуть диктант, у соцмережах з хештегом #СпільноДиктант. 

Перевірити правильність написання диктанту можна буде одразу після його завершення у соціальних мережах та на офіційних сайтах ЮНІСЕФ, ДСНС та «Українського радіо».

 

Детальніше: https://mon.gov.ua/ua/news/vseukrayinskij-radiodiktant-pro-minnu-bezpeku-projde-na-ukrayinskomu-radio

 


З нагоди Міжнародного дня просвіти з питань мінної небезпеки та допомоги із протимінної діяльності UNICEF Ukraine спільно із ДСНС України за підтримки Міністерства освіти і науки підготували інтерактивні онлайн-уроки з мінної безпеки для школярів.

 

Діти дізнаються, як відрізняти вибухонебезпечні предмети, де вони можуть приховуватися, які знаки попереджають про них та яких правил безпечної поведінки потрібно дотримуватися у разі виявлення міни чи боєприпасів.

 

Уроки тривалістю 15 хвилин містять завдання, мультфільми і відеоматеріали.

Заняття створені для початкової bit.ly/3EY7aQr, середньої та старшої школи bit.ly/3TATDCo.


В Україні шириться рух «ПВК «Редан» – нова чи то субкультура, чи то флешмоб для підлітків.

Рух ПВК «Редан» прийшов з росії.

Очолює цей рух хлопець на ім’я Алі. Він грає в Dota 2 та CounterStrike. Інформації про нього доволі мало.

Слово «редан» (насправді «рьодан») походить з японської мови. «Геней Редан» – це назва субкультури, символом якої є 12-ногий павук. 

Геней Редан – група бандитів, які є персонажами манги Hunter X Hunter японського художника Йосіхіро Тогасі. До складу банди входять 13 членів, лідер яких – голова павука, а решта членів – 12 ніг. У цієї вигаданої банди з’явилися натовпи шанувальників у всьому світі, які наслідують персонажів.

Молоді люди також називають себе «павуками», зображення яких з цифрою 4 носять на одязі.

Субкультура «Геней Редан» розділилася на «адекватних» та «бойових» послідовників. І ці бойові, які напівжартома називають себе «ПВК «Редан», влаштовують масові бійки у великих містах.

«Редан» в Україні

В останні дні стало зрозуміло, що «Редан» сягнув України. Про рух все частіше пишуть в соцмережах, з'являються відповідні групи в телеграмі.

Звістки про те, що правоохоронці попередили масові бійки серед молоді почали зʼявлятися майже одночасно у великих українських містах: Харкові, Києві, Львові, Івано-Франківську, Луцьку тощо.

 

Правоохоронці закликають поговорити з дітьми про цей рух і пояснити, що участь у таких бійках може закінчитися дуже погано.


ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІД СЕКСУАЛЬНОГО НАСИЛЛЯ В ІНТЕРНЕТІ: ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ "STOP SEXTING"

Секстинг – це надсилання інтимних фото чи відео з використанням сучасних засобів зв’язку. Діти можуть надсилати такі матеріали як знайомим, так і не знайомим їм у реальному житті людям. Матеріали подібних переписок можуть бути оприлюднені, що часто призводить до кібербулінгу та цькувань дитини у школі. 

Кібергрумінг — це процес комунікації із дитиною в Інтернеті, під час якого злочинці налагоджують довірливі стосунки з дитиною з метою сексуального насильства над нею у реальному житті чи онлайн. Вони можуть змушувати дітей виконувати певні сексуальні дії перед камерою. Злочинці свідомо будують своє спілкування з дитиною так, аби викликати в неї теплі почуття та довіру, показати, що вона цінна та унікальна. Вони можуть прикидатися однолітками дитини, пропонувати роботу моделлю, дарувати подарунки тощо.  

Сексторшен – налагодження довірливих стосунків із дитиною в Інтернеті з метою отримання приватних матеріалів, шантажування та вимагання додаткових матеріалів або грошей. 

Звертаємо увагу: якщо дитина стала жертвою секстингу, кібергрумінгу чи сексторшену, необхідно звернутися до поліції.

Детальніше: Міністерство освіти і науки України


БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ

 1. Пам'ятка для батьків: «Діти. Інтернет. Мобільний зв'язок» ➩ 

Діти в Інтернеті

Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. 

Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів. 

Що роблять підлітки в он-лайні 

В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порно сайти. Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань.

Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет

Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:

розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати Вашої дитини;

поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються; 

цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;

вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;

наполягайте на тому, щоб Ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без Вашого відома;

навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;

контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);

цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;

навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;

переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;

інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;

розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.

Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. 

Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а насамперед, оберігаєте.

Дитина повинна Вам довіряти.

Детальніше: 

2. КІБЕРБУЛІНГ ТА ЧАТ-БОТ "КІБЕРПЕС"

3. ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІД СЕКСУАЛЬНОГО НАСИЛЛЯ В ІНТЕРНЕТІ: ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ "STOP SEXTING"

4. ВСЕУКРАЇНСЬКА КАМПАНІЯ ПРОТИ КІБЕРБУЛІНГУ DOCUDAYS UA

5. ПРОЄКТ ГО МІНЗМІН «ПРИВАТНІСТЬ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ» 

 


Чи достатньо учні знають про безпеку у воєнний час?

Відповідь – безпеки під час війни не може бути “достатньо”.

 Питання безпеки особливо загострюється в період зимових канікул, коли вільного часу в дітей стає більше. Цьогоріч у деяких регіонах учні відпочиватимуть цілий місяць.

У новому матеріалі “Нова українська школа” розповість про таке:

 які відповіді дітей з опитування щодо безпечної поведінки спричиняють особливе занепокоєння;

 де та як можна використовувати чат-бот про безпеку під час війни “Воби2”;

 правила безпеки з вибухонебезпечними предметами.

Основні питання щодо:

  • ПОВЕДІНКИ В НАТОВПІ, ЕВАКУАЦІЯ І ЗУСТРІЧ ІЗ ВОРОЖОЮ ТЕХНІКОЮ: ЩО ЗНАЮТЬ ДІТИ
  • ЯК ВИКОРИСТОВУВАТИ ЧАТ-БОТ?
  • НЕБЕЗПЕЧНІ ЗНАХІДКИ
  • КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ, ЩОБ РОЗШИРИТИ СВОЇ ЗНАННЯ ПРО БЕЗПЕКУ

можна знайти тут


Освітній проєкт #stop_sexтинг створив уроки про безпечну поведінку під час війни для учнів усіх класів.

Про це на своєму сайті повідомило Міністерство освіти і науки.

Знайти уроки можна за посиланнями:


Війна шкодить здоров’ю дітей та дорослих — і фізичному, і психічному. На жаль, внаслідок повномасштабного вторгнення Росії в Україну багато дітей отримали травми та поранення, які призвели до інвалідності. Ми зібрали матеріали, які стануть у пригоді батькам та освітянам, а також допоможуть малечі адаптуватися до нового життя.

Детальніше тут


18 листопада - Європейський день захисту дітей від сексуального насильства та експлуатації. Ми з командою #stop_sexтинг вважаємо, що для запобігання насильства важливо відкрито говорити про проблему, проводити навчання фахівців, здійснювати просвітницьку діяльність серед батьків і дітей ☝️
За даними дослідження, проведеного минулого року, в Україні серед дітей 5-18 років: 84% дітей починають користуватись інтернетом у 5-11 років, 83% дітей побачили вперше сексуальний контент у 7-13 років. Також, за даними дослідження організації Internet Watch Foundation: 73% контенту сексуального характеру (селфі) були створені дітьми самостійно - через шантаж та вимоги злочинців в інтернеті.
Отже, маленькі діти - це найбільш вразлива аудиторія в інтернеті, тому сьогодні, з думками про них, ми анонсуємо вихід нашого мультфільму про черепашку Хаппі 🐢
Цей мультфільм - ідеальний початок для обговорення безпечного використання інтернету з дітьми 5-10 років. Він розповідає про черепашку, на ім'я Хаппі, що вчиться у молодшій школі і як більшість дітей полюбляє користуватися гаджетами. Одного дня в соціальній мережі Хаппі отримує запит на дружбу. Черепашка його приймає і спілкується з незнайомцем - Тритоном. Про що далі піде історія? Дивіться у нашому мультфільмі!
Тому, щоб вже змалечку виховувати в дітях розуміння онлайн-ризиків та знання правил онлайн-безпеки, вже знайома вам черепашка Хаппі тепер буде в анімаційному форматі навчати дітей безпеці в інтернеті!
Дуже вдячні Wow-How Studio за реалізацію та авторці книги Iryna Bova Garkusha за підтримку 🫶
💜 Посилання на мультфільм:

ГО «ЕдКемп Україна» у партнерстві з проєктом USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції

в Україні «ВзаємоДія» сфокусовані на розвитку в українській шкільній освіті практик доброчесності і педагогіки партнерства, що сприяють попередженню й подоланню корупції. 

 

 

Ядром проєкту стала апробація (силами педагогів та учнівства) спеціально розроблених разом із видавництвом «Шкільний світ» інструментів для роботи з молоддю в темі протидії та попередження корупції з метою їх доопрацювання та подальшої популяризації. Проєкт також має яскраво виражений дослідницький компонент

(у фокусі – шкільні практики співпраці та доброчесності у контексті педагогіки партнерства та сприйняття ефективності інструментів антикорупційного навчання), а також комунікаційну стратегію, що реалізується, зокрема, у партнерстві з ГО «Смарт Освіта» та порталом «Нова українська школа». 

Детальніше: за посиланням


Нова анімація від #stop_sexтинг, в якій  розповідається покроковість дій, у разі якщо дитина натрапила на онлайн-злочинця

 

#stop_sexтинг #не_ведись


 “Ключові навички дітей шкільного віку у воєнні часи.

Як навчити дітей безпечної поведінки”

Інформація, яку дізнаються вихованці:

- інформацію щодо актуальних ризиків в реальному житті (повітряні тривоги, артобстріли, ситуація, коли дитина загубилась під час евакуації чи виїзду, вибухонебезпечні предмети на вулиці, руйнування будинків чи стрілянина на вулиці);

- оцінюватимуть небезпечну ситуацію та знатимуть про конкретні дії, як себе заспокоїти;

- вихованці отримають навички щодо реагування на ризики, які можуть трапитись з ними під час прогулянки чи перебування на вулиці;

- знатимуть, куди звернутись по допомогу у разі екстрених ситуацій (коли загубились, перебувають в укритті без дорослих), як діяти у випадках хімічної та/або радіаційної загрози та знатимуть як і де шукати найближче сховище у випадку загрози.

#stop_sexтинг


ЗПО «ЦДДЮ Вознесенівського району»  за спорт та здоровий спосіб життя!!!

 

24.11.2022 керівники гуртків ЗПО «ЦДДЮ Вознесенівського району» долучилися до круглого столу «Реформи в освіті – здорові та активні діти і молодь» в рамках Тринадцятої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2022». Організаторами семінару є Міністерство освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Комітет з фізичного виховання та спорту МОН України, ГО «Ukraine Active», ГО «Рух Олександра Педана «JuniorS».

 

Відео за посиланням.


Поради щодо розмов із дітьми про Голодомор

День пам’яті жертв голодоморів в Україні відзначають у четверту суботу листопада. Це важлива, але дуже складна тема, тож до розмови із дитиною варто підготуватися. Психологи радять бути обережними і не вдаватися до моторошних подробиць, щоб не травмувати дитячу психіку.

Детальніше: за посиланням


Ментальне здоров’я у воєнний час: МОН презентувало Екосистему психологічної допомоги у сфері освіти


ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) від 18.12.2018 №  2657-VIII - зі змінами


Сутність та ознаки булінгу

Законом визначено поняття булінгу (цькування) як діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, зокрема із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняють стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типові ознаки булінгу (цькування):

  • систематичність (повторюваність) діяння;
  • наявність сторін — кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
  • дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Адміністративна відповідальність учасників булінгу (цькування), керівництва закладів освіти

Як доповнення до Кодексу України про адміністративні правопорушення (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10) Законом передбачено відповідальність за булінг (цькування) учасника освітнього процесу:

  • накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин;
  • накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, якщо діяння вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення;
  • у разі діяння, вчиненого малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, відповідну відповідальність покладають на батьків або осіб, які їх замінюють;
  • неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу спричиняє накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

Права та обов’язки всіх учасників освітнього процесу щодо булінгу (цькування)

Як доповнення до Закону України «Про освіту» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19) Закон передбачає певні права та обов’язки всіх учасників освітнього процесу.

Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа повинна контролювати виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядати скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) та ухвалювати рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяти створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживати заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу.

Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування):

  • розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню);
  • розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування;
  • скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для ухвалення рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
  • забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування); повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування).

Заклади освіти мають розмістити на своїх веб-сайтах план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню), порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування), порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) в закладі освіти.

Здобувачі освіти мають право на захист під час освітнього процесу від булінгу (цькування), отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування). Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування), свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на захист під час освітнього процесу від булінгу (цькування). Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Батьки здобувачів освіти мають право отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, зокрема щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу, вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу. Зобов’язані сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування), виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

Відповідними обов’язками та правами наділені центральні органи виконавчої влади у сфері освіти і науки, органи місцевого самоврядування, суб’єкти громадського нагляду (контролю), освітній омбудсмен, психологічна служба та соціально-педагогічний патронаж у системі освіти.

 

Джерело:https://osnova.com.ua/zakon-ukraini-schodo-protidii-bulingu-sutnist-ta-oznaki-administrativna-vidpovidalnist-prava-ta-obovyazki-vsih-uchasnikiv-osvitnogo-protsesu/



Порадник для вчителів: як розпочати новий навчальний рік під час війни.

Команда освітнього проєкту #stop_sexтинг підготувала порадник для вчителів про те, як розпочати новий навчальний рік під час війни. Він містить інформацію про обов’язкові правила поведінки, які допоможуть зберегти життя дорослих та дітей у разі екстреної ситуації.

 

Посібник можна завантажити за посиланням.

Нагадаємо, експерти проєкту «Довідник безбар’єрності» розробили рекомендації, як допомогти дитині у тривожній ситуації.

 

У пораднику розміщено відповіді на такі питання:

  • як учителям піклуватися про себе та напрацьовувати психологічну стійкість;
  • як учителям підтримувати учнів та їхніх батьків;
  • які правила поведінки під час повітряної тривоги та артобстрілів, а також правила евакуації зі зруйнованого будинку;
  • як поводитися дітям у громадських місцях.


        Наказом МОН затверджено заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року. Серед основних складових виокремлено громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне та екологічне виховання.

 

      Метою визначено становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста та демократа, готового до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, виконання громадянських і конституційних обов’язків, формування активної позиції, утвердження національної ідентичності на основі духовно-моральних цінностей українського народу та самобутності.

 

      Документ передбачає докладно прописані заходи до 2025 року для:

- удосконалення нормативно-правової бази щодо національно-патріотичного виховання (зокрема, розроблення законопроєкту «Про національно-патріотичне виховання»);

- створення соціально-педагогічних умов для реалізації національно-патріотичного виховання;

зміни змісту та форми національно-патріотичного виховання;

- організації інформаційно-просвітницької роботи у сфері національно-патріотичного виховання;

розвитку військово-патріотичного виховання.


УРЯД СПРОСТИВ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

 

     Уряд затвердив зміни до порядків організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освіти.

      В умовах воєнного стану значна кількість осіб з особливим освітніми потребами була тимчасового переміщена до інших регіонів України. Зважаючи на це виникли нові умови організації освітнього процесу для осіб, які навчаються в інклюзивних групах і класах.

      Наразі в жодному куточку України діти з ООП не відчувають себе в безпеці через відсутність належних умов для здобуття освіти, а також навантаження на батьків і заклади, які частково виконують функцію прихистку для біженців. З метою покращення ситуації, зміни до порядків знімають деякі обмеження на період дії воєнного стану, а саме:

     гранична кількість дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах або групах не застосовується, заклад не може відмовити в організації інклюзивного навчання та створенні інклюзивної групи;

     психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги чи допомога можуть надаватися фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів і педагогічними працівниками закладу (за умови дотримання безпеки учасників освітнього процесу);

      допускається застосування змішаної форми здобуття освіти в інклюзивних класах ЗЗСО;

до закладу освіти можуть подаватися копії документа, що посвідчують особу, а також висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи (за наявності);

      засідання Команд психолого-педагогічного супроводу в закладах освіти можуть проходити в режимі онлайн або у змішаному очно-дистанційному форматі;

     у закладі освіти можуть формуватися тимчасові інклюзивні міжкласні групи.


ПОЛОЖЕННЯ

про батьківське самоврядування

 

ПНЗ «ЦДДЮ Вознесенівського району»

 

 

 

ПНЗ «ЦДДЮ Вознесенівського району» на 2022/2023 н.р.

 

Рекомендації до плану роботи батьківського самоврядування


     Відновлення через спорт – новий напрямок спільного проєкту МОН і ЮНІСЕФ «Поруч», який надає психосоціальну допомогу дітям, молоді та сім’ям, що постраждали внаслідок війни.

     У межах проєкту батьки зможуть залучати дітей до занять на спортивних майданчиках, під час яких діти займатимуться з психологом, гратимуть у рухливі ігри з футбольним м’ячем, а на завершення отримають інформацію від медичних волонтерів.

   Проєкт «Поруч» стартував у березні 2022 року у форматі онлайн і складався з очних груп психологічної підтримки для підлітків і батьків. Наразі проєкт охоплюватиме арт-терапію, майстер-класи, розвиток здорового харчування та спортивні заняття в поєднанні з психологічною роботою.

      Спортивний складник реалізовують БФ «Розвиток футболу України» в партнерстві з Українською асоціацією футболу та за підтримки Дитячого фонду УЄФА.


П’ять принципів виховання по-новому

Батьківський лекторій. Який вплив мають батьки на освітній процес?

1.У концепції НУШ передбачено виховання на загальнолюдських цінностях та патріотизмі. Дітей мають привчати до відповідальності, поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини, екологічної культури, доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї. Хтось вважає, що звучить все це дещо абстрактно, але то — від оскоми до красивих слів. Насправді ж опитуваннями, психологічним тестуванням, різними іншими методами можна виміряти рівень свободи у школі, довіри, безпеки. Це якраз буде орієнтація на результат, а не на процес. Якщо вдасться створити атмосферу, сповнену свободи, довіри та безпеки, це добре пасуватиме сучасним активним, незалежним дітям, дозволить їм без сором’язливості проявити свої творчі здібності.
2.Виховну програму варто ухвалювати спільно з батьками, а різні тематичні акції краще базувати на дитячій ініціативі, ідеях.
3.Прищеплювати цінності гуманізму найкраще через конкретні дії. Загалом, це притаманно НУШ: менше слів — більше дії. Допомога конкретній людині важитиме для дитини значно більше, ніж слова.
4.Звісно, дисциплінарні прочуханки, публічна критика із залученням однокласників — це не виховні моменти, припустимі в НУШ. Навіть обговорення оцінок відтепер ведеться лише зі школярем та його батьками, а не в класі чи на батьківських зборах.

 

5.Шкільне виховання має стати не «каральним». Замість «не можна вчиняти інакше» має стати «так було б ефективно». Завдання школи — вказувати та аналізувати орієнтири, підказувати, як вчинки та цінності людини впливають на інших та на її життя, а також створювати психологічно комфортну атмосферу. І тоді новим освітнім простором називатимемо не лише дизайн класів та сучасне обладнання, а й середовище, яке виховує успішну й щасливу людину.

           Методична ідея: організація співпраці в системі «педагогічний колектив – батьки вихованців» в інтересах реалізації освіти для сталого розвитку. У рамках процесу глобалізації все більше усвідомлюється значущість і цінність сім'ї як природного середовища соціалізації дитини, джерела емоційної підтримки. Тому важливим є питання підвищення рівня психолого-педагогічних знань батьків вихованців і їх залучення до активної участі в освітньому процесі в закладі позашкільної освіти.

 

          Взаємодію педагогів і батьків вихованців школи визначено як систему взаємоспрямованих дій, що складають продуктивний комплекс психолого-педагогічних впливів на вихованців для розв’язання завдань їх розвитку. Такий підхід не лише згуртовує батьків і педагогів у єдиний колектив, а й поширює перспективний досвід роботи з дітьми, сприяє розширенню педагогічних навичок і здібностей батьків та навчає різноманітним методам виховної дії - сприяє педагогізації батьків. Педагогізація батьків надає їм необхідні знання і навички ефективної взаємодії з педагогами; формує не лише партнерство в стосунках, а й готовність змінювати стиль виховання відповідно до ситуації та рівня розвитку дитини; підвищує інтерес батьків до освітнього процесу, допомагає усвідомити власну педагогічну позицію. 

Робота з батьками вихованців здійснюється у двох напрямах: 1) педагогічна освіта батьків (просвіта);

 

2) залучення батьків до освітньої роботи в дитячому творчому об’єднанні, відділі, закладі.

 

Також психологом закладу запроваджено цикл психофізичних тренінгів для профорієнтації гуртківців та надійного партнерства з батьками. 

Проєкт ПОРУЧ — це онлайн та очні групи психологічної підтримки для підлітків та батьків, чиє звичне життя зламала війна. Психологи працюють для того, щоб досвід кожного та кожної не залишився непереборною травмою на все життя.

Психологи ПОРУЧ допомагають не лише підліткам, а й батькам, адже саме батьки мають не лише дати ради собі, але й підтримувати своїх дітей. Це непросто, тож зайвої підтримки тут не буває.

ПОРУЧ — спільний проект Міністерства освіти і науки України, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії та ГО «ВГЦ «Волонтер».

 

Для батьків

 

Зустрічі проходитимуть онлайн у Zoom двічі на тиждень впродовж місяця. Кожна зустріч — 60 хвилин. Час зустрічей ми будемо узгоджувати з вами та іншими учасниками групи.

Участь у групах — безкоштовна. В кожній буде до десяти учасників та ведучий-психолог.

Щоб долучитися, будь ласка, заповніть форму  — і адміністратори звʼяжуться з вами найближчим часом.

Для підлітків

Нам усім важко переживати війну, але тобі може бути найважче. Тому ЮНІСЕФ запускає підтримку для тебе — онлайн-групи ПОРУЧ, де ти зможеш:

  1. Поділитися переживаннями про події навколо тебе та у твоїй країні
  2. Відчути підтримку інших учасників групи та фахівців
  3. Знайти способи, як підтримувати себе і близьких у складні часи
  4. Просто спілкуватися з однолітками та бути у спільноті людей, які розуміють і підтримують одне одного

Онлайн-зустрічі проходитимуть у ZOOM двічі на тиждень впродовж місяця. Кожна зустріч — 60 хвилин. Час зустрічей ми будемо узгоджувати з тобою та іншими учасниками групи.

Участь у групах — безкоштовна. В кожній буде до десяти учасників та ведучий-психолог.

Щоб долучитися, будь ласка, ЗАПОВНІТЬ ФОРМУ — і адміністратори зв'яжуться з вами найближчим часом.





Книги

— Видавництво «Ранок» надало безплатний доступ до дитячих книг. Електронні версії видань можна отримати за цим посиланням: http://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/

— Онлайн-магазин Yakaboo надав безплатний доступ до книжок у своєму мобільному застосунку. Усі аудіо та електронні книги можна завантажити за посиланням: https://www.yakaboo.ua/ua/promotions/promo/index/id/5397/

— «Видавництво Старого Лева» надало безплатний доступ до казок. Також компанія відкрила доступ до відео, де твори читають улюблені дитячі письменники. Перелік книг за посиланням: https://starylev.com.ua/promotion/elektronni-dytyaci-knygy-bezkostovno

 

Колискові та аудіокниги

— Telegram-канал «Павлуша і Ява» завантажує аудіоказки українською мовою. Аудіо можна заздалегідь завантажити й умикати казки в режимі офлайн. Твори читають студенти КНУТКіТ ім. Карпенка-Карого. Посилання на канал: https://t.me/pavlushaiyava

— Telegram-канал «Аудіоказки» також публікує записані твори, до яких можна мати доступ без зв’язку. Посилання: https://t.me/kazky_ukr

— Сервіс АБУК надав доступ до аудіокниг для дітей безплатно на час бойових дій. https://www.instagram.com/p/CaprmPzNH20/

— Сервіс Kazkozvuk у своєму Telegram-каналі публікують аудіоказки, які також можна завантажити один раз і прослуховувати без доступу до Інтернету. Посилання: https://t.me/kazkozvuk

 

Мультфільми та фільми

— Медіасервіс MEGOGO надав безплатний доступ до мультфільмів, фільмів та аудіоказок на своїй платформі. Посилання: https://bit.ly/35KLwjg

 

Розваги

— Компанія Keiki (Genesis), що розробляє розвивальні застосунки для дітей, надала безплатний доступ до своїх ігор. Посилання: keiki-world.onelink.me/KJvs/getkeiki20000

— Художньо-театральна студія DETIBEZSETI проводить щоденні zoom-зустрічі для дітей. Розклад за посиланням: https://t.me/dityon

 

Навчання

 

— У Telegram-каналі «Освітній центр Верховної Ради України» можна дізнаватися актуальну інформацію про можливості навчання, самоосвіти та просвітницьких курсів.

— Академія А+ запустила проєкт з онлайн-навчання для всіх дітей України, які можуть доєднатися до занять у ZOOM. Розклад лекцій і посилання на них можна дивитися в Telegram-каналі: https://t.me/onlineschoolaplus

— Інноваційні садок і школа GlobalKids запустила проєкт «Освітній фронт» з безплатними заняттями як для дошкільнят, так і школярів. Посилання: https://globalkids.ua/osvitniy-front-rozklad-urokiv-na-14-18-bereznia/

— Онлайн-школа Grand-Expo надала безплатний доступ до своїх кейс-лекцій. Посилання: https://ua.edufuture.biz/wpm/start/

— Школа ART4KIDS надала вільний доступ до своїх лекцій з мистецтва для дітей. Посилання: https://art4kids.com.ua/course/mistectvo-dlya-pochatkivciv

— Дитячий онлайн-садок Mr. Leader на час війни надав безплатний доступ до своєї системи, де діти дошкільного віку можуть займатися й розважитися. Посилання: https://mr-leader.com/ua/programa-mrleader

 

Здоров’я

 

— Видавницво «Ранок» надало безплатний доступ до дитячих книг. Електронні версії видань можна отримати за цим посиланням: http://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/

— Онлайн-магазин Yakaboo надав безплатний доступ до книжок у своєму мобільному застосунку. Усі аудіо та електронні книги можна завантажити за посиланням: https://www.yakaboo.ua/ua/promotions/promo/index/id/5397/

— «Видавництво Старого Лева» надало безплатний доступ до казок. Також компанія відкрила доступ до відео, де твори читають улюблені дитячі письменники. Перелік книг за посиланням: https://starylev.com.ua/promotion/elektronni-dytyaci-knygy-bezkostovno

Колискові та аудіокниги

— Telegram-канал «Павлуша і Ява» завантажує аудіоказки українською мовою. Аудіо можна заздалегідь завантажити й умикати казки в режимі офлайн. Твори читають студенти КНУТКіТ ім. Карпенка-Карого. Посилання на канал: https://t.me/pavlushaiyava

— Telegram-канал «Аудіоказки» також публікує записані твори, до яких можна мати доступ без зв’язку. Посилання: https://t.me/kazky_ukr

— Сервіс АБУК надав доступ до аудіокниг для дітей безплатно на час бойових дій. https://www.instagram.com/p/CaprmPzNH20/

— Сервіс Kazkozvuk у своєму Telegram-каналі публікують аудіоказки, які також можна завантажити один раз і прослуховувати без доступу до Інтернету. Посилання: https://t.me/kazkozvuk

 

Детально: https://vogue.ua/article/culture/lifestyle/19-korisnih-servisiv-ta-resursiv-dlya-ditey-u-period-viyni.html

 

 

Допомога дітям

— Telegram-бот «Дитина не сама» допомагає дітям у воєнний час. Проєкт був створений з участю Офісу президента, ЮНІСЕФ та Міністерства соціальної політики. Бот корисний тим, хто: може тимчасово дати притулок дитині у своїй сім’ї; втратив дитину; побачив самотню дитину; має контакти міжнародних організацій, готових дати притулок українським дітям. Посилання: https://t.me/dytyna_ne_sama_bot


П’ять правил для батьків під час дистанційного навчання дітей:



ТРИВАЛІСТЬ НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО ФОРМАТУ 

У зв’язку з посиленими протиепідемічними заходами заклади освіти працюють у форматі дистанційного навчання. Він передбачає синхронну та/або асинхронну взаємодію педагога та здобувачів освіти під час занять. У синхронному режимі учасники освітнього процесу одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції.

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який діє з 1 січня 2021 року, передбачає вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами.

Так, обмежено час безперервної роботи з технічними засобами навчання, відповідно до вікової категорії здобувачів освіти: 

для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин; 

для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин; 

для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин; 

для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин; 

для учнів 10-11 (12) класів на 1-й годині занять – до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин; 

при здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11 (12) класів – не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.

Санітарний регламент передбачає, що під час роботи з технічними засобами навчання обов’язковим є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.


ДЕЯКІ ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: file:///C:/Users/Seven/Downloads/5f89ab79598a1864855426.pdf


НАКАЗ МОН "Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників" https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/2021/09/06/Polozh.pro.atest.ped.prats.06.09.pdf

Відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800) загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти не може бути менше ніж 150 годин на п’ять років, а обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника дошкільного, позашкільного закладу освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 120 годин на п’ять років.

З огляду на відсутність установлених законодавством норм щорічного підвищення кваліфікації, необхідного для проходження чергової атестації, МОН рекомендує атестаційним комісіям, починаючи із 2020 року:

1) установлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, а саме:

30 годин, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;

60 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;

90 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;

150 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.

2) установлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної освіти та не менше ніж:

24 години, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;

48 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;

72 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;

120 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.

Щорічний обсяг (кількість годин) підвищення кваліфікації визначається педагогічним працівником та має бути відображений у відповідному плані підвищення кваліфікації, а в рік проходження атестації має бути не меншим зазначених вище обсягів. При цьому, облік годин підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за накопичувальною системою. Якщо обсяг підвищення кваліфікації визначається в кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи, то 1 кредит дорівнює 30 годинам.


План 

ПЛАН

спільних заходів з профілактики булінгу на 2022-2023 

 


Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу та реагування

 

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу в закладі освіти


Download
Про навчання населення правилам безпеки життєдіяльності
Про навчання населення правилам.pdf
Adobe Acrobat Document 514.7 KB
Download
Інформаційні матеріали про деякі питання організації виховного процесу у 2021-2022 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок , національно-патріотичного виховання, профілактики булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, вживання наркотичних та психотропних речовин, запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми тощо.
1_9-362.pdf
Adobe Acrobat Document 718.9 KB
Download
До Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України.
Лист АТО (1).pdf
Adobe Acrobat Document 497.9 KB
Download
Про правила безпеки життедiяльностi пiд час збирання врожаю
2487.pdf
Adobe Acrobat Document 5.5 MB

                                                                                                      Відділ зв’язків із ЗМІ

                                                                                                      та роботи з громадськістю

                                                                                                       ГУ ДСНС України

                                                                                                       у Запорізькій області

 

ЕКСПРЕС-ІНФОРМАЦІЯ

 

Правила безпеки життєдіяльності серед дітей

 

Відпочинок улітку завжди йде на користь, якщо, звичайно, постійно дбати про власну безпеку і безпеку рідних. З початком літнього сезону особливо гостро постає питання безпеки життєдіяльності дітей. Адже у нинішній час діти дуже часто потрапляють у небезпечні, скрутні ситуації, вихід з яких не можуть знайти вірно. Небезпека особливим чином впливає на свідомість дітей, тому саме малеча, при виникненні біди, найбільш гостро відчуває страх, піддається паніці та втрачає контроль над собою. Дбати про безпеку дітей, прищеплювати навички здорового способу життя, навчати правильно поводити себе в екстремальних ситуаціях – сьогодні це актуальне завдання для всіх дорослих.

З початку року в Запорізькій області виникло 2892 надзвичайних подій, на яких загинуло 78 осіб, травмовано 65 осіб, з них 1 дитина. Натомість, вдалось врятувати 171 особу, з них 1 дитина.

      Так, 28 січня о 10:20 до Служби порятунку надійшло повідомлення про пожежу на території приватного домоволодіння на вул. Набережній Гуляйпільського району. Пожежа виникла в одній з кімнат будинку на загальній площі 20 кв.м. На момент виникнення загоряння в іншій кімнаті домоволодіння перебували 2 дитини - хлопчики 1 та 5 років. Матір була на вулиці. Побачивши пожежу, жінка почала благати про допомогу пересічних громадян. Сусіди, які відгукнулися на заклики, увійшли в оселю та разом з матір’ю через вікно дістали дітей на свіже повітря.

       Аналізуючи причини нещасних випадків, дуже прикро усвідомлювати те, що в більшості їх можна було б запобігти. І профілактична робота буде ефективною, коли в цьому будуть брати участь батьки та громадськість.

З метою запобігання травмуванню та загибелі дітей внаслідок порушення елементарних правил безпеки життєдіяльності, виховання у дітей культури безпечної поведінки надсилаємо Вам експрес-інформацію та просимо сприяти проведенню інформаційно-роз’яснювальної роботи серед фахівців Вашого відомства. Дуже важливо працювати зараз з нашими дітьми, щоб в майбутньому зберегти їхнє здоров’я та життя! Давайте разом дбати про безпеку! Щиро запрошуємо до співпраці, яка є необхідною для підвищення рівня обізнаності людей щодо правил безпеки життєдіяльності. Лише разом ми зробимо життя безпечним!

 

Правила поведінки при пожежі

Треба завжди пам'ятати, що необережне поводження з вогнем може призвести до найбільшої серед бід – пожежі.

Якщо у квартирі або будинку почалася пожежа, найголовніше - не панікувати! Необхідно негайно повідомити про це пожежну частину: телефонуй за номером 101 – чітко і ясно назви адресу і місце виникнення пожежі. Повідом сусідів.

Якщо є можливість, то спробуй погасити вогонь засобами, що є під рукою:

• невеликі джерела пожежі можна гасити мокрою ганчіркою (ударами зверху);

• не витягай з вогню предмети, що горять – це сприяє поширенню по-жежі. Гаси вогонь (водою або піском) із країв до центру;

• при гасінні пожежі намагайся не відчиняти вікна і двері, бо доступ повітря підсилить вогонь.

Якщо погасити пожежу до прибуття пожежних неможливо, необхідно з іншими мешканцями будинку, не створюючи паніки, вийти на вулицю, використовуючи для цього сходові марші або пожежні драбини.

• Покидай приміщення, пригнувшись якнайнижче, адже дим направляється вгору;

• при пожежі не спускайся у ліфті, бо може відключитися електрика;

• по можливості змочи якусь тканину, прикрий нею ніс і рот;

• під час переходів через задимлені ділянки затримуй дихання.

• Ознаки отруєння чадним газом:

• запаморочення;

• блювота;

• головний біль;

• червоний колір обличчя;

• непритомність.

Перша допомога при отруєнні чадним газом:

• постраждалого необхідно винести на свіже повітря;

• негайно викликати машину швидкої медичної допомоги за телефоном 103.

 

Заходи безпеки при купанні

 Відпочинок біля води приємний та корисний. На жаль, не всі діти вміють плавати та дотримуються правил поведінки на воді. Діти повинні чітко усвідомити, що робити і як надати першу допомогу при виникненні надзвичайної ситуації.

Плавати у воді можна не більше 20 хвилин, причому цей час слід збільшувати поступово, починаючи з 3-5 хвилин. 

Не можна пірнати у воду після тривалого перебування на сонці. При різкому охолодженні у воді настає рефлекторне скорочення м'язів, що спричиняє припинення дихання. 

Купатись можна лише на спеціально обладнаному пляжі. 

У воду заходьте обережно. Ніколи не пірнайте в незнайомих місцях.  

У водоймах з великою кількістю водоростей потрібно намагатися плисти поблизу самої поверхні води, не робити різких рухів, щоб не заплутатись. 

Дуже обережно плавайте на надувних матрацах і надувних іграшках. Вітром їх може віднести дуже далеко від берега, а хвилею – захлеснути, із них може вийти повітря, і вони втратять плавучість. 

 Чого не слід робити:

- купатися без нагляду дорослих та запливати за огороджувальні буї;

- залізати на технічні та попереджувальні знаки, буї та інші пред-мети та стрибати у воду з них, або де невідомі глибина та стан дна;

- організовувати у воді ігри, пов'язані із пірнанням та захватом тих, хто купається та подавати обманні сигнали тривоги заради жарту;

 

Що робити, якщо на ваших очах тоне людина 

Негайно оцініть обстановку та подивіться, чи немає поруч рятувального засобу.  Ним може бути все, що збільшить плавучість людини і що ви в змозі до неї докинути. 

Уміння надати допомогу при нещасних випадках потрібне кожній людині. Особливо складно це робити без використання рятувальних засобів (човнів, катерів та ін.). Якщо ви кинулися на допомогу, то треба максимально враховувати плин води, вітер, відстань до берега. Наближаючись, намагайтеся заспокоїти і підбадьорити плавця, що вибився із сил. Якщо це вдалося і постраждалий може контролювати себе, він повинен триматися за плечі свого рятівника. Якщо ж постраждалий не контролює своїх дій – поводитися з ним треба жорстко, не даючи йому впасти у стан паніки.

 

Елементарна техніка рятування

Підпливши до потопаючого, треба пірнути під нього й одним із прийомів захоплення транспортувати до берега. 

У випадку, якщо потопаючому вдалося схопити вас за руки, ноги або шию, звільняйтеся і негайно пірнайте. Інстинкт самозбереження змусить потерпілого вас відпустити. Якщо ж він уже занурився у воду, не припиняйте спроб знайти його там.

Коли потерпілого витягнули на берег, основну увагу слід звернути на колір шкіри, дихання, серцеву діяльність, рефлекси очей, ширину зіниць. Допомога надається залежно від його стану.

Правила поведінки при виявленні ВНП

 

- якщо ви виявили вибухонебезпечний чи просто підозрілий предмет – негайно повідомте місцеві органи влади та за телефонами 101 та 102. Навіть якщо ви не впевнені, що цей предмет небезпечний – краще перестрахуватися. Адже запобігти краще, ніж ліквідовувати наслідки. Окрім того, треба дочекатися приїзду спеціальних служб, щоб точно вказати місце та обставини виявлення.

- ні в якому разі не підходьте до знахідки, це може бути вкрай небезпечно. Оптимально безпечна відстань – близько 500 м. Також необхідно окреслити місце знахідки за допомогою мотузки або стрічки. Проте неможна вбивати у землю кілки, адже поблизу цього місця можуть ще знаходитися снаряди.

- одразу припиніть будь-які роботи в районі небезпечного предмета. Удар лопати, грабель, каміння чи просто поштовх може призвести до вибуху.

- в жодному разі не пересувайте, не розбирайте, та не нагрівайте небезпечну знахідку.

- не допускайте сторонніх осіб до небезпечного предмета доки не прибули фахівці;

- категорично забороняється самостійно знешкоджувати вибухонебезпечні предмети. Це можуть робити тільки спеціально підготовлені фахівці.

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

 

Для того, щоб вогонь завжди залишався другом і ніколи не став вашим ворогом, треба пам’ятати й про величезну небезпеку, яку несе в собі вогняна стихія. Особливу увагу цьому питанню повинні приділяти батьки під час виховання дітей.

Нещастя стається саме тоді, коли діти залишаються напризволяще, а небезпека чатує на кожному кроці: вдома – коли працюють електропобутові прилади та є вільний доступ до сірників та запальничок, вибухонебезпечних предметів, хімічних речовин; на вулиці - в умовах стрімкого потоку транспорту; під час відпочинку: у лісі, горах, біля водоймищ. Діти стають заручниками обставин, а їх легковажне ставлення до вогню, води, незнання елементарних правил безпеки нерідко стають першопричинами сумних та трагічних наслідків.

Головне управління ДСНС України у Запорізькій області дуже занепокоєне станом загибелі дітей. Отже, звертаємось до батьків: Не допускайте трагедії в Вашій родині! Розповідайте своїм дітям про небезпеку гри з вогнем, навчайте їх правил безпеки життєдіяльності. Особливо у літній період пильнуйте за дитиною біля водних об’єктів. Не залишайте дітей без нагляду, дбайте про власну безпеку та безпеку своїх дітей. Навчайте дітей навичкам культури поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, водою, газо - та електроприладами, різного виду небезпечними речовинами та предметами.

 

Шановні батьки!

Пам’ятайте: безпека наших дітей залежить тільки від нас самих!

Сподіваємося, що спільними зусиллями ми зможемо вирішити основну проблему людства, збережемо найцінніший скарб – дитяче життя!

ПРИ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ ТЕЛЕФОНУЙТЕ «101»!


Download
Енергозбереження.pdf
Adobe Acrobat Document 348.6 KB

Download
Правила дорожнього руху
Гра-вікторина «Знай правила дорожнього р
Adobe Acrobat Document 214.2 KB

Download
ПАМ’ЯТКА.pdf
Adobe Acrobat Document 393.4 KB

Download
Безпека життєдіяльності
ОБЖД.pdf
Adobe Acrobat Document 258.1 KB

Download
Правила безпеки життєдіяльності
Безпека життєдіяльності .pdf
Adobe Acrobat Document 279.2 KB

Download
ЗАСАДИ РОЗВИТКУ, НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ В ОБ’ЄДНАННІ ГУРТКІВ РАННЬОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ «МАЛЯТКО»
Засади_розвитку__навчання_та_виховання_д
Adobe Acrobat Document 508.8 KB